2009-10-03

Nystart!

Nu är det pinsamt nära ett år sen något skrevs här, och det beror inte på att Måntass dött.

Snarare är det ett stort mått mänsklig fåfänga som ligger bakom, som tagit sig uttryck i en vild önskan att bygga en tjusigare, unik och helt enkelt mer fantastisk sida. Men nu har jag pillat med wordpress i över ett halvår utan att uppnå något speciellt alls. Det är heller inte särskilt roligt eller stimulerande för mina vargar, som pockat på uppmärksamhet utan att få någon.

Så igår kväll fattade jag beslutet att åter släppa dem fria här, kanske i sällskap med lite annat som rör eller skildrar vargar på ett sätt som känns värt att visa upp.

Lite pillande har gjorts, som synes, kanske först och främst som det nya sidhuvudet.

Jag har också skaffat mig en hög med etiketter, taggar, eller som jag valt att kalla dem här, dofter. Dessa dofter har ersatt bloggarkivet, eftersom jag har en känsla av att mycket få letar sig bakåt i historien via det.
Den enda av dem som behöver närmare förklaring är nog vargasång, som är namnet på det fortfarande så omtalade projektarbetet, numera tänkt som samlingsnamn för de inlägg som innehåller mina vargars berättelse.

Denna kommer nu också att illustreras av foton, i alla fall till de nya inläggen, eftersom jag fotograferar mycket och detta kanske kan förstärka den känsla av skog och mark som jag försöker frammana.

Jag har också satt upp ett nytt mål på minst ett inlägg per vecka, som förhoppningsvis inte är alldeles för svårt att uppnå. Förhoppningsvis inte heller något som någon motsätter sig.

Så återstår väl bara en sak, att lyssna i den kyliga vinden till två vargar som hälsar oss välkomna åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar