2008-03-24

Månstrid

Vitt månsken på snön.
Följer den mörka skuggan med blicken.
Morrar. Darrar långt ner i strupen.
Rest ragg.
Tittar rakt på. Glänser i ögonen. Den andra viker inte med blicken, visar tänderna.

Ett språng. Bröst mot bröst, hennes dregel i ansiktet.
Knuffar, hugger efter öronen. Siktar på nacken. Hon gnyr till. Får lång päls mellan tänderna.

Backar lite.
Hon följer efter.
Anfaller.
Tänder blixtrar i ögonvrån. Känner dem i örat.
Vrider mig bort.
Nafsar mig i nacken men får inget tag. Skuttar undan.
Hugger henne i bröstet. Känner smaken.

Kastar mig fram igen. Knuffar hårt, vi ramlar. Flämtar.
Hon tar sig upp snabbare än mig. Får ett hugg över ryggen, gör rött i snön när jag rullar runt.

Hör honom komma borta i skogen.

Hon får tag i mitt framben.
Vrålar.
Hon släpper inte, når henne inte.
Rycker mig loss. Går sönder. Mycket rött i snön.

Han brakar in i oss. Svansen i vädret, raggen står rakt upp längs hela ryggen.
Min.
Hugger henne i nacken, ruskar. Släpper taget och hon springer.

Vi jagar henne en bit.
Sen gör det ont i benet.

Slickar rent. Han hjälper till. Svider, men hans tunga är varm och mjuk.
Tvättar tills det röda i pälsen är borta. Gnider kinderna mot mig, tröstar.

Går så långt vi orkar innan solen går upp.
Åt andra hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar